19e week CURACAO!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van verawilhelmus - WaarBenJij.nu 19e week CURACAO!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van verawilhelmus - WaarBenJij.nu

19e week CURACAO!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

16 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Vrijdagavond onze koffers ingepakt en lekker naar bed, want de wekker was voor de zaterdagochtend gezet op 05:45! Onze vlucht zou vertrekken om 07:30, dus moesten we om 06:30 inchecken.

We stonden vol goede moed op....gooiden de deur open: regen!! Mmm als we dit maar achterlieten op Statia en de zon konden vinden in Curacao! We zijn met de taxi naar het vliegveld gegaan. Hier wachtten we op het dochterje van Itiba (zij ging naar haar vader in Sint Maarten) om mee te nemen naar Sint Maarten. In Sint Maarten aangekomen hebben we haar “overgedragen” aan de vader en zijn we gaan inchecken voor onze vlucht richting Curacao. Eenmaal in het vliegtuig werd ons gevraagd om zover mogelijk naar voren te zitten ivm het opstijgen??? Wij dit maar gedaan en toen we eenmaal opgestegen waren terug naar onze plek. Komt zo’n steward: we moesten terug naar voren gaan. Wat bleek: er zat een crimineel achter in het vliegtuig met twee politieagenten. Geen lekker gevoel dus haha.
Eenmaal op Curacao aangekomen hebben we gewacht op de ouders en het zusje van Benjamin. Zij kwamen ons met de auto ophalen. Wat een aardige mensen zeg! Ze groetten me en vroegen hoe de vlucht was gegaan.

Eenmaal bij Benjamin thuis aangekomen zijn we in de tuin gaan zitten. Hier hebben we effe lekker gekletst en gedronken. Daarna stond het eten al klaar. Ze hoopten dat ik honger had! Lekker gegeten en daarna de slaapkamer klaargemaakt. In de avond zijn we nog naar Benjamin zijn oma geweest waar ik ook meteen meerdere familieleden leerde kennen. Vanuit hier naar een mooie baai en effe genieten van de ondergaande zon. Toen we thuiskwamen effe gaan relaxen op bed en daarna gaan klaarmaken om naar Mambo te gaan! Mambo is een club gelegen aan het strand. Word allerlei muziek gedraaid, waaronder heerlijke Europese. Hier hebben we lekker gedanst tot in de vroege uurtjes.

Zondag lekker uitgeslapen en in de middag rustig bij Benjamin thuis gezeten. Daarna een rondrit gemaakt naar familieleden. Ja......ik werd meteen aan alles en iedereen voorgesteld! Zondagavond ook lekker naar Mambo gegaan.

Maandagochtend op het gemak ontbeten en aangedaan. Ondertussen was Benjamin de huurauto gaan ophalen. In de middag zijn we naar Otrabanda geweest (deel van Willemstad) om te gaan winkelen. Daarna nog effe naar de andere kant: Punda. Ik heb enkele truitjes gekocht! Vanuit hier naar zijn oma. In de avond hebben we weer lekker rustig gedaan en ons klaargemaakt om naar een club te gaan. Eenmaal bij deze club aangekomen moest ik toch effe goed om me heen kijken. Ik was het enige blanke meisje! Je zult begrijpen dat ik behoorlijk werd aangekeken. Benjamin hield me goed bij zich en heeft gewoon lekker met me gedanst.
Toen kwamen we terug bij de huurauto....raam ingeslagen! Ze hadden de tas van het zusje van Benjamin meegenomen, inhoud: parfum, lip-gloss, poeder, bankpasje.
Toen nog naar het politiebureau om aangifte te doen.

Dindag zijn we voor Benjamin wat zaken gaan regelen in de stad. Ook zijn we naar het Seaquarium geweest om een reservering te maken bij de Dolphin Academy om met de dolfijnen te gaan zwemmen. Helaas was er nog maar een plaats vrij voor deze week...Benjamin vond dat ik deze maar moest nemen! Helaas kon hij dus niet mee gaan zwemmen. Toch de afspraak gemaakt: Vrijdag de 13e om 14:30 uur. Ook zijn we een nieuw raam gaan kopen voor de auto. Ondertussen was de dag al ver om en zijn we naar zijn oma gegaan. Hier heb ik een kopje oestersoep gehad...deze had de oom van Benjamin gemaakt (hij is kok). Het was wel lekker moet ik zeggen. Dushi = lekker hebben ze me gezegd. Dus ik zei tegen zijn oom: Het was Dushi, Dushi (het was lekker, schatje). Nou...ze hebben behoorlijk om me gelachen haha. Zijn oma vraagt nu steeds: Con ta bai mi dushi? (Hoe gaat het met mijn schatje?). Ik moet wel zeggen dat zijn familie echt heel aardig is en ze kunnen ook gek doen. Op een gegeven moment zat ik buiten, komt een tante naar buiten: had ze de pruik opgedaan van de oma met een zonnebril en een tasje. We hebben behoorlijk om haar moeten lachen! Voelde me dus wel thuis haha.

De woensdagochtend zijn we naar de garage gegaan om het raam in te laten zetten. Eindelijk konden we in de middag dan gaan touren. Mooie baaien gezien en heerlijk gezwommen. In de avond lekker bij Benjamin thuis gegeten en gaan slapen.

Donderdag stonden we vroeg op...we hebben veel gereden en veel baaien gezien deze dag. In de avond hebben we ons klaargemaakt om te gaan uiteten. We zijn bij een “sjiek” restaurant gaan eten boven op een berg. Hier had je een ontzettend mooi uitzicht over Willemstad, de brug en de raffinaderij. Toen terug naar huis om zijn zusje en een neef op te halen. Samen met hen zijn we nog een uurtje op stap gegaan.

Vrijdagochtend ben ik met Benjamin nog even naar Punda geweest. Ik moest nieuwe broeken hebben...er waren twee broeken stuk gegaan! Dus helaas...geen nieuwe schoenen meer. Daarna naar Mambo om heerlijk te genieten op het strand. Vanuit hier naar de Dolphin Academy. Hier aangekomen bleek dat ze een fout hadden gemaakt. Ze hadden me om 08:30 ingepland en verkeerd aangekruist bij mij! Ik dacht al: ja hoor...wordt het dan toch mijn ongeluksdag: vrijdag de 13e? Maarrrrrrr toen bleek dat er twee mensen niet kwamen opdagen was er gelukkig geen probleem. Ik vroeg wel of Benjamin eventueel nog mee kon. Dit kon ze me nog niet zeggen en ik moest doorgaan want de voorlichting was al begonnen! Benjamin ging dus op weg om te kijken en ik richting het voorlichtingslokaal. Zit ik daar...komt er een meisje binnen. Kreeg ik te horen dat Benjamin toch mee kon doen omdat er toch plaats was. Ze waren zo aardig geweest om hem nog te gaan zoeken zodat hij mee kon! En toen was het dan zover: we mochten het water in en met de dolfijnen gaan zwemmen! Wat een unieke ervaring!
Ik heb met ze gezwommen, spelletjes gedaan en ik heb een kus gekregen. Ik heb deze dingen helaas niet digitaal...maar heb wel enkele foto’s daarna kunnen maken van de twee dolfijnen waar we mee gezwommen hebben. Echt een super verjaardagscadeau: pap en mam...nogmaals bedankt!
In de avond naar huis en lekker gegeten. Daarna gedoucht en om 20:00 uur op bed gaan liggen om te rusten, want we wilden de laatse avond nog even gaan stappen natuurlijk! Helaas...we waren blijkbaar zo moe....we zijn in slaap gevallen en hebben doorgeslapen tot de wekker zaterdagochtend om 07:00 uur ging!

De vakantie zat erop! Nog afscheid genomen en weer op weg naar Statia. Hier aangekomen was er niet veel tijd. We waren om 15:00 in ons appartement. Gegeten en koffers uitgepakt. Anna en Karin belde: ons afscheidsfeestje begon om 17:00 uur. Mmm het was al 16:30 en ik moest me nog klaarmaken! We zouden wel later gaan...
Om 17:45 waren we dan ook aangekomen op White Wall...Anna, Karin, Patrick en Evert hadden goed hun best gedaan en er een gezellige feestlocatie van gemaakt.
Hier hebben we samen genoten van ons afscheidsfeestje! Rond 22:30 gingen Bens en ik naar huis....want we waren doodop!

Zondag hebben we alleen maar in het appartement vertoefd. Lekker op de bank geluierd en tv gekeken. Het heeft de hele dag geregend...Nu op naar mijn laatste werkweek!

  • 16 Juli 2007 - 13:49

    Kim:

    Bohhh echt ervaringen die je nooit meer zult vergeten. Ik ben blij als je terug bent!! Fijn dat de familie je zo snel in de familie opneemt = een goed teken! ;) Ben heel benieuwd naar Benjamin en hij is hier (huize Kims en Cedric) al van harte uitgenodigd voor een pot warme thee! Of een biertje natuurlijk, haha! :D

    Kus

  • 17 Juli 2007 - 09:11

    Martha :

    zo vera dat heb je ook al om jammer maar wel een ervaring ryker. en zo als ik het lees ben je in goede aarde gevallen by je aanstaande fam.ik ben.heel benieuwd naar je bens hy is ook welkom net zo als zy jouw hebben verwelkom geniet er nog maar even van en meschien kom je jouw bens laten zien ik verheug me er op groetjes en xxxxxbert en martha

  • 17 Juli 2007 - 19:46

    Geerte:

    hej hej,

    een afscheidsfeestje op White Wall? Jullie hebben goed uitgepakt, jammer dat ik er niet meer bij was. Als ik deze dingen lees krijg ik wel een beetje heimwee.
    Maar die regen, niet zeuren....kan je weer wat langer douchen en is alvast een voorbereiding voor de nederlandse zomer.

    liefs,
    Geerte

  • 24 Juli 2007 - 13:27

    Mammeke:

    Nou zo te lezen hebben jullie nog fijn de bloemetjes jkunnen buiten zetten.
    Maar wel fijn dat jullie zich lol hebben gehad .Ook fijn voor benjamuin zijn ouders dat zij weten met wat voor een meid benjamin omgaat.
    Ik hoop alleeen dat jij je iets in gehouden hebt want ik kan weten waar jij voor in staat bent.Ik lees dat die familie ook gek kan doen als zij dit willen of is het alleen de tante?
    Nou ik dank dat ze dan wel bij ons past.
    Ook nog geld uit moeten geven aan broeken hoe komt dit ??????????
    zeker dikker geworden ,we zullen jou hier op dieet moeten zetten.Ja en zo komt er langzaanm toch het einde van jouw stage in zicht.neem maar fijn afscheid van iedereen( zonder te huilen) waar je mee te maken hebt gehad ,want ik weet zeker dat je hier vaak met veel plezier aan zult terug denken.wij zorgen er in iedergeval voor dat we je staan op te wachten op schiphol.En nemen je zeker weer mee naar huis .Want wat was het stil hier in huis, al beginnen we hier aan gewend te raken.Nu aan jou de taak thuis hier verandering in te brengen.


    Een goede vlucht terug naar huis.
    en tot gauw
    kussjes mammeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2007

21e en tevens laatste week!

24 Juli 2007

20e week

16 Juli 2007

19e week CURACAO!!!

06 Juli 2007

18e week

02 Juli 2007

17e week

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 22328

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: