3e week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van verawilhelmus - WaarBenJij.nu 3e week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van verawilhelmus - WaarBenJij.nu

3e week

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

26 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

De 3e week is alweer om…

Zo..wat gaat dat snel. Ik ben alweer 3,5 week op het eiland. Deze week was een leuke maar ook minder leuke week. De maandag begon goed. Heb lekker kunnen doorwerken aan mijn opdracht. De dinsdag was echter een *dag. Allerlei zaken in de privé situatie die mijn aandacht trokken. Hier heb ik de hele week nog wel last van gehad. Woensdagmiddag zijn we met zijn allen (Karin, Anna, Geerte, Anneloes, Jerry en ik) naar een boot geweest op de zee. Deze boot was als het ware een marine school. We waren de dag van te voren uitgenodigd eens een kijkje te komen nemen op deze boot. Prima, wij die woensdag dus om half vijf naar de pier gegaan waar we werden opgehaald en naar de boot werden gebracht. Hier hebben twee Zweedse meisjes ons een rondleiding gegeven op de boot. Ik moet zeggen, ik zou niet op zulke kleine kamers met 4 meiden kunnen slapen. Ik zou gestoord worden! Maar goed…ze hadden lessen in de eetkamer en de rest van de dag niks. Dus lagen ze op het dek wat te zonnen, dansen etc. De donderdag ben ik met een Duitse filmmaker over het eiland gegaan. Deze dag heb ik dan ook veel gezien van het eiland. We zijn zelfs bij de olieterminals geweest. Normaal mag je hier niet zomaar fotograferen en filmen, maar wij hadden toestemming! Ik heb hier dus lekker van meegeprofiteerd. Er was een geweldig uitzicht over het eiland, St. Kitts en St. Maarten. In de middag zijn we lekker gaan lunchen en daarna weer verder gegaan. Uiteindelijk was het alweer 5 uur en heb ik gelukkig geen enkel uurtje achter de pc gezeten. Is ook wel eens lekker! De vrijdag ben ik met Alida (directrice en mijn stagebegeleidster) de zee op gegaan. We zouden met de gouverneur van de Nederlandse Antillen in een bootje langs het eiland gaan varen en Alida moest informatie over het eiland geven. Ik ging dus mee voor de ontspanning! Dit was me het ritje wel. Met volle gas over die golven…echt ruig! En nu was het eindelijk weekend!
Vrijdagavond ben ik gaan stappen met Karin, Geerte, Anneloes, een engelse jongen die hier als archeoloog stage loopt en nog een meisje uit Israel. Eerst naar Chucky’s geweest, maar hier was het erg rustig. Rond 24:00 zijn we naar Smoke Alley gegaan. Ondertussen waren er nog twee heren bijgekomen, de directeur en de manager van een hotel hier (ook twee Nederlanders). Uiteindelijk was het toch nog een gezellig avond geworden en waren we rond 03:15 terug. Karin had wat teveel gedronken en ik heb het laatste stukje nog met haar gelopen…wat een lol hebben we gehad. De zaterdag was een rustige dag. Ik ben in de middag met de buurman zijn zoon gaan ophalen op het vliegveld. De buurman was helemaal in zijn nopjes omdat zijn zoon bij hem bleef wonen. Dit moest gevierd worden vond hij, en hij heeft in de middag een barbecue geregeld voor de avond samen te barbecuen. In de avonduren hebben we dus met een paar man lekker gebarbecued. De zondag was een rustige dag…ik heb alleen maar thuis op de bank gelegen en niks gedaan. Wel heb ik zuurvlees gemaakt, en ik moet zeggen…voor de eerste keer was hij me goed gelukt! Ik kan er weer tegenaan voor de nieuwe week!

  • 26 Maart 2007 - 18:09

    Pap En Mam:

    je kunt wel zuurvlees maken, maar hoe heb je het gedaan fijn h moeder, bedank voor het recept(ha ha ha )
    was het echt lekker ??
    maar voor de rest zien we dat je genoeg te doen heb ga zo door .

    groetjes

  • 28 Maart 2007 - 07:03

    Martha:

    hallo vera zo te zien gaat het je goed af daar geniet er maar van wat het gaat allemaal veel te snelen succesvoor je werk want daar ben ook voor gegaan oke alles is goed hier by ons kim is al verhuis groetjes fam pietersxxxxxxtot de volgende mail

  • 30 Maart 2007 - 14:33

    Denise:

    Als je terug bent mag je zuurvlees voor ons maken. Ben benieuwd hoe het smaakt hahaha
    We merken dat je het erg naar je zin hebt. Leef je maar lekker uit.
    Veel plezier!!!

    Dikke kus,
    Je aanstaande schoonzus(je)

  • 01 April 2007 - 20:13

    Math Maes:

    Hallo Vera,

    Je ouders zijn op 30 maart bij ons op bezoek geweest en hebben ons verteld van
    je stage op de Nederlandse Antillen.
    Je vader heeft me gelijk op de hoogte gebracht van je website.
    De site ziet er netjes uit en wat me vooral opvalt,is dat je zo gemakkelijk
    verslag doet van de tijd die je doorbrengt op de Antillen.
    Nogmaals wij,Marie Therese, Susanne, Frank en ik vinden het geweldig
    dat jij in de gelegenheid bent om kennis
    te maken met de Natuur en de cultuur van de Nederlandse Antillen.

    Tot slot wensen we je in je verdere verloop van de stage nog een fijne tijd
    toe daar aan de andere kant van de "wereld".

    De Groetjes "uit het zonnige Meerssen".

    Math en Marie Therese Maes-Willems


  • 02 April 2007 - 11:17

    Martha:

    hallo vera alvast voor komende weekend vrolyk pasen en dat jy veel eieren mag vinden en wens je veel sucses met wat er nog moet komen van ja studie groetjes en tot de volende mail het schiet al aardig op nog even en je bent al weerterug het gaat je goed xxxx bert en martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2007

21e en tevens laatste week!

24 Juli 2007

20e week

16 Juli 2007

19e week CURACAO!!!

06 Juli 2007

18e week

02 Juli 2007

17e week

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 22395

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: