De eerste werkdag en de rest van de week! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van verawilhelmus - WaarBenJij.nu De eerste werkdag en de rest van de week! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van verawilhelmus - WaarBenJij.nu

De eerste werkdag en de rest van de week!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Mijn eerste werkdag!

Om 07:00 ging de wekker…maar ik was al weer eerder wakker. Wassen en aandoen en klaar om te gaan. Om 07:30 had ik afgesproken met Karin en Anna. We zouden samen lopen naar het fort. Eenmaal op mijn stageplaats, bleek dat Alida (mijn stagebegeleidster) de hele dag weg zou zijn. Ze heeft me kort verteld wat ze verwachten dat ik ga doen hier en is daarna vertrokken. Daar zat ik dan…niks te doen! Heb deze dag dus vooral op msn gezeten!
Aan het einde van de werkdag hoopte ik eindelijk gas te hebben…want dat had ik nog niet. Ook had ik geen internet in mijn appartement. Toen ik in mijn appartement kwam, bleek dat ze de internetkabel aan het leggen waren. Yes, dacht ik! Ze sloten hem alleen niet aan..he sjit! Toen maar tv gekeken en naar bed gegaan….

De rest van de week

Dinsdag ben ik dan begonnen met een van mijn opdrachten. Op zicht ging het wel lekker en ben ook de hele dag bezig geweest. Weer naar mijn appartement…en ik had eindelijk gas! Kon dus koken! Ik had een pakje gekocht met rijst en champignons. Dit was niet echt geweldig...dit koop ik dus niet meer! ´s Avonds heb ik ook de was gedaan. Alles op de handwas! Toen ik hiermee klaar was ben ik trompet gaan spelen en tv gaan kijken. Daarna lekker naar bed….snurk snurk.
Woensdagochtend weer naar het werk. Eerst een wandeling van een 20 minuutjes maken richting de stageplek. Lekker zo in de ochtend…Daar aangekomen begon ik weer aan mijn werkzaamheden. Ik kwam wat moeilijk vooruit, want je moet hier op alles wachten, en ze hebben niks op orde van de administratie. Maar goed…uiteindelijk was de dag toch om en ben ik nog boodschappen gaan doen. Onderweg naar huis kregen we een lift aangeboden van een Nederlandse man die hier al ongeveer 30 jaar woont. In het appartement heb ik macaroni gemaakt, en ik dacht eigenlijk wel dat ik het op zou krijgen. Ik had tenslotte gekeken hoeveel het ongeveer zou zijn. Maar ik had nog veel te veel. Kan natuurlijk ook zijn door het warme weer. Want ik drink zo’n 3 tot 3,5 liter water per dag en heb daardoor ook niet zoveel honger. Dus heb de rest bewaard voor de dag erna. Ben weer lekker trompet gaan spelen, maar kreeg toen hoofdpijn (zou het zo erg hebben geklonken?). Ben rond 21:00 naar bed gegaan…
Donderdag…weer een nieuwe dag en ook nog nationale Vrouwendag. Op het werk had ik totaal niets te doen. De directrice had geen tijd en moest veel weg. En zij moest me net verder helpen. Heb dus weer op msn gezeten. Wel hebben we vandaag een Nederlander leren kennen die een duikschool hier heeft. Hij zei dat we eens langs moesten komen om te snorkelen of te duiken. (Het blijkt dat als je hier snorkelt, je oude kanonnen en ruines onder water kunt zien) Ook zei hij dat we eens met allerlei Nederlanders hier op het eiland moesten gaan stappen. Dat zagen we wel zitten haha. ’s Avonds de macaroni opgegeten en daarna met de meiden naar Local (barretje waar 70’s en 80’s muziek werd gedraaid) geweest. Het was hier lekker rustig, maar we hebben ons goed geamuseerd. Ik lag uiteindelijk om 00:30 in bed…maar kwam niet in slaap. Het was behoorlijk benauwd, dus heb de airco eerst maar even laten draaien voordat ik in slaap kon komen.
De vrijdagochtend viel me mee met opstaan. Ik had verwacht dat ik behoorlijk moe zou zijn omdat ik laat in bed lag. Niets is minder waar. Om 05:45 was ik alweer wakker en ben nog een uurtje blijven liggen. Toen we op het werk aankwamen, werd ons gezegd dat er een ontbijt was bij Ocean View (restaurantje bij de stageplaats tegenover) voor alleen vrouwen, dat gesponsord werd door de overheid. Dit omdat het gisteren nationale Vrouwendag was. Het was een lekker ontbijt. Ze hadden ook gefrituurd brood ofzoiets, Johnny cake noemen ze het hier. Vanuit hier ben ik naar een man geweest, die een programma had dat ik zou kunnen gebruiken voor de dienstregeling in te zetten. Dit was gewoon een excel programma en stelde dus niks voor. Had die opdracht binnen een 10 minuten af! Ondertussen was het toch alweer twaalf uur…na de pauze leerde ik Wim kennen. Ook een Maastrichtenaar. (Hij leert hier enkele jongens hoe ze in Nederland straten maken en hoe ze dat hier ook kunnen doen.) Ik zei dat zijn vrouw vast en zeker wel zuurvlees kon maken en dit ook voor mij wilde doen haha. En je raad het nooit, ze ging vanavond zuurvlees maken! Hij nodigde me uit om ´s avonds bij hem zuurvlees te komen eten. Hij zou even kijken of zijn vrouw genoeg had en of ze dit goed vond, en me dit dan komen vertellen. Hij zou me dan om 16:30 van het werk ophalen. Hier ben ik dus lekker bij blijven eten. Ik moet zeggen, het heeft me gesmaakt. Daarna ben ik met Geerte en Anneloes (twee Nederlandse meiden die hier op de scholen werken) naar Smoke Alley geweest. Op zaterdag ben ik naar het strand geweest en ’s avonds gaan uiteten bij de Chinees. Daarna nog met z’n allen op stap geweest bij chucky’s en op zondag zijn we met een groep Nederlanders gaan barbecuen op het strand. Een heel gezellig weekend dus!

  • 12 Maart 2007 - 13:08

    Martha.pieters@home.:

    hallo vera zo te zien gaat het aardig en al gewend geniet er maar lekker van want voor je het weet ben je al weer terug van weg geweest hahha wens je veel geluk daar en ik laat weer wat van me horen oke groetjes en heel veel xxxxxxxxx en werk niet te hard het moet er een versnelling lager dan by ons maar dat weet je al dag en tot de volgende mail martha

  • 13 Maart 2007 - 06:03

    Peter/Jolanda/Anouk:

    Zo te lezen ben je al gewend aan je tijdelijke werk- en woonplaats. We kijken al weer uit naar je volgende bericht.
    Groetjes

  • 13 Maart 2007 - 10:47

    Jolanda:

    En al gewend aan die tropische temperatuur. We hebben ook niet te klagen het is op het moment ook lekker warm bij ons. Alleen wij kunnen niet zomaar naar het strand. Jammer als ik zie hoe jij daar lekker zit te niksen op het strand zou ik zo naar je toe willen komen. Maar dat zit er helaas niet in. En heb je daar ook s'middags een siesta of werk je daar ook gewoon van 08.00 uur tot 17.00 uur. Heel veel plezier nog en geniet ervan. Tot gauw. we mailen je binnenkort nog wel eens.

  • 14 Maart 2007 - 15:33

    Mam En Pap:

    nou zou als we zien worstel je er wel doorheen
    wij niet want we gingen zondag naar maurice en denise toe moesten we daar in de tuin gaan werken, zo zie je maar weer de werkpaarden zitten thuis en de luxe paardjes in het buitenland, maar prima ga zo door we zijn trots op je
    groetjes.pap en mam

  • 16 Maart 2007 - 14:06

    Denise:

    ja hoor we houden de werkpaarden hier wel bezig. We missen je wel hoor, konden wel een extra paar handen in de tuin gebruiken hahahah Grapje!!! Je redt je goed daar. Houden zo! We missen je!! Dikke kus.. xxx

  • 16 Maart 2007 - 18:34

    Marie-jose:

    zo te lezen,gaat het wel, het is stil zonder jou. wij wachten met het uitje namens bs, tot je terug bent. niet te bruin. groetjes van de buitendienst collega s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2007

21e en tevens laatste week!

24 Juli 2007

20e week

16 Juli 2007

19e week CURACAO!!!

06 Juli 2007

18e week

02 Juli 2007

17e week

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 22398

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: