12e Week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van verawilhelmus - WaarBenJij.nu 12e Week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van verawilhelmus - WaarBenJij.nu

12e Week

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

29 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Deze week moest ik maar 4 daagjes werken, heerlijk. Wat betreft mijn economieopdracht kwam ik maar niet verder…wel heb ik een nieuwe opdracht gekregen omdat mijn andere opdracht die ik zou doen niet meer kon. Nu moet ik een website gaan maken voor het Statia Summer Fest (carnival). Gelukkig werd deze opdracht goedgekeurd voor HBO.

Eindelijk was het zover, donderdag 17:00: Lang weekend! Deze avond heb ik nog de was gedaan, gepoetst, afgewassen en mijn koffer ingepakt om naar Sint Maarten te gaan. Daarna ben ik nog met Geerte en Anneloes naar Chucky’s geweest. Drukke avond dus! Op vrijdagochtend om 06:45 opgestaan en de spullen gepakt om naar Sint Maarten te gaan. Benjamin had de taxi al gebeld…

09:00 vlogen we de lucht in richting Saba. Hier een landing gemaakt op de beruchte korte landingsbaan en toen vertrokken richting Sint Maarten. Om 09:40 kwamen we aan in Sint Maarten. We hebben een taxi genomen richting ons hotel. Hier aangekomen konden we gelukkig al meteen naar de hotelkamer. In de middag zijn we gaan winkelen in de omgeving (natuurlijk wat nieuwe kleren gehaald) en naar de McDonalds geweest. Wat heerlijk zeg…als je dit al zo lang niet meer hebt gehad! In de avond even op bed gelegen en daarna naar Bliss geweest. Dit is een openlucht club. Het was super gezellig, maar wel erg duur als je bedenkt dat je gemiddeld $ 10 per drankje betaald. Rond 04:00 met de taxi terug naar het hotel.

De zaterdagochtend was Benjamin ontbijt gaan halen. Hierna zijn we de auto gaan halen die we voor twee dagen hadden gehuurd. Deze dag zijn we heel Sint Maarten door gecrost. Heel anders dan Statia en ook nog erg schoon. We hebben vele mooie witte stranden gezien met een mooie heldere zee. Toen we bij een mooi strand aankwamen hebben we even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een lekkere verfrissende duik te nemen in de zee. Wat later in de middag hebben we langs het strand gegeten. Er stonden een paar dames vlees te bereiden op enkele grote BBQ’s. Hier wilden we wel eten. Hebben hier lekkere spareribs en kip gegeten. Uiteindelijk waren we deze avond rond 18:30 thuis. Toen gedoucht en aangedaan en rond 20:00 richting een restaurant een paar deuren van het hotel, want ik had honger! Benjamin niet, maar bestelde toch wat. Ik had een lekkere gegratineerde uiensoep en Benjamin had slakken besteld. Ik heb ook eentje hiervan geproefd, maar vond het niet speciaal. Arme Benjamin was zo moe van het rijden de hele dag dat hij bijna aan tafel in slaap viel. Om 21:30 waren we dan ook terug op de hotelkamer en zijn allebei vrijwel meteen in slaap gevallen. We wilden deze avond nog uitgaan, maar Benjamin heeft tot de ochtend doorgeslapen en ik werd pas midden in de nacht wakker…en heb toen ook maar doorgeslapen tot de ochtend.

Zondagochtend om 09:00 werden we wakker. We zijn met de auto ergens langs de weg bij een restaurantje gaan ontbijten. Vanuit hier naar een baai die we de zaterdag hadden gezien. Hartstikke druk was het! Hier hebben we de hele dag lekker gerelaxed en gezwommen. In de middag hebben we een uurtje doen jetskiën. Boh zeg, dit ging hard! Met zo’n 75 miles per uur (zo’n 120 km per uur) vlogen we over het water. Wat hadden we een lol zeg, aangezien we er bijna vanaf vlogen als we om de beurt achterop zaten. Tegen 17:00 zijn we bij een tentje op het strand gaan eten. Lekkere kipsaté. Toen nog een echt Häagendazs ijsje en weer terug naar huis. Hier lekker gaan douchen en daarna even relaxen voordat we op stap gingen. Het douchen was echter niet meer zo lekker, aangezien ik zo rood als een kreeft was! Ook niet verstandig om topless te zonnen haha! (Zo zie je maar…in Statia ga je ieder weekend zonder je in te smeren naar het strand en je verbrand niet, kom je in Sint Maarten en lig je even aan het strand ben je zo rood als een kreeft). Uiteindelijk rond 21:45 richting het uitgaansleven gegaan. Eerst eens langs een stripclub! Hier kwamen we rond 22:20 aan. Een hoop palen waaraan gedanst zou worden (dacht ik). Dus niet…de meisjes dansten gewoon leuk rond de paal en deden hun bh uit. (dat kan ik ook zei ik al tegen Benjamin). Er was welgeteld van de 6 meisjes die we hebben zien dansen één meisje die ook maar één rondje deed draaien aan de paal. Zo speciaal was het dus niet. Vanuit hier naar Bliss gereden en nog flink gedanst met z’n tweetjes. Uiteindelijk gingen we rond 03:30 naar huis.

De maandagochtend was een zware ochtend. We waren allebei behoorlijk moe! Eerst gaan ontbijten en daarna de auto terugbrengen. Toen zijn we de koffers gaan inpakken en gaan droppen bij de receptie. (Uitchecken was tot 12:00 en we waren er dan ook precies om 12:00 uur). In de middag zijn we nog wat gaan wandelen in de stad en daarna nog bij Greenhouse gaan eten (Ik heb een heerlijk broodje Gyros gehad!) en een potje doen biljarten. Het was alweer 16:00 uur en we moesten richting het hotel om de koffers te halen en met de taxi naar het vliegveld te gaan. Om 17:15 hebben we ingecheckt en om 18:30 vertrok ons vliegtuigje weer richting St. Eustatius. Om 18:50 op Statia aangekomen en met de taxi naar huis...en wat zag ik daar? Een kaartje in mijn deur? Dat kan toch zeker niet? Maar ja hoor, mijn eerste officiële kaartje vanuit Nederland. (No en Liesbeth: Bedankt!) Dit was een leuke thuiskomer. Hier de koffers uitgepakt en uiteindelijk om 21:15 gaan slapen…op weg naar dromenland.

  • 29 Mei 2007 - 19:52

    Chrisje:

    haaj Veertje

    Leuk weekend gehad zeen iech..!!! now now wat n leven huur..tss ( jarloers) Iech hoop dat de fotows dr al op stoon dus goan noe ff kieken op de ander site':p

    Kusje chrisje
    P.s telefoon gesprek koste 5,20:p

  • 30 Mei 2007 - 15:29

    Steefke:

    hoi keend.. iech dink typ t keend auch nog es een berichtje.. de hubs diech zoe te zien aon de fotos flink geamuseerd he... :)
    ga zo door !!
    adios steef

  • 30 Mei 2007 - 21:36

    Guy En Silvia:

    Hoi Veertje,

    Leuke foto's, wel véééél....;p Maar zo te lezen bevalt het super daaro op St.Eustatius, hopelijk wil je nog wel terug komen naar hier....ik zelf zou het wel weten ;) Verzorg je verbrande je weet wel :D en doe de hartelijke groeten aan je vis :D

    Groetjes en -XXX-

    Guy en Silvia.


  • 31 Mei 2007 - 18:16

    Martha:

    zozo het gaat steeds beter en je komt toch zeker terug als ik dat allemaal lees bevalt het my ook wel ik denk maar om weer terug te gaan naar school haha maar vera geniet er maar van want de tyd gaat hard oke xxxxgroetjes bert en martha

  • 31 Mei 2007 - 18:22

    Patjuh!:

    Ha maedje,
    Is gezellig dao woh, op St.Maarten. Vaol sjoen strendjes en saoves duchtig op sjtap in de Bliss.
    Waert tied det ich auch weer ins ein wiekendje weggaon van Statia!

    Toet zaoterdig biej chucky, want dan geit 't dao weer richtig loos!

    ALAAF! Pat

  • 01 Juni 2007 - 18:29

    Anneke:

    nou toch nog even kunnen kijken wat jij er allemaal uitspookt.Je hebt het er naar je zin ook met benjamin in de buurt. dat zo een weekend vermoeiend is kan ik ook wel inkomen.
    Eten luieren feesten nou wie doet je wat?
    nee hoor je mag wel lol maken als het die lol is wat ik hier van je ken.
    Ik had in die striptent wel even laten zien weat jij kon, misschien kreeg je een goed contract aangeboden en konden die andere vertrekken. leuk dat het kaartje van liesbeth is aangekomen.Ze had mij het adres gevraagt.
    nu weer een nieuw weekend om bij te komen van het werken.

    maak er weer iets leuks van

    kussssssssssssss anneke

  • 03 Juni 2007 - 19:39

    Christel:

    *jarloers jarloes bin iech gvd bij t zien vaan de foto's vaan st maarten.. gvd t wurdt tied dat iech gaon booke:p hahaha

    Kusje christel

    p.s t woar eg raar datste dr neet woars op de communi vaan anouk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2007

21e en tevens laatste week!

24 Juli 2007

20e week

16 Juli 2007

19e week CURACAO!!!

06 Juli 2007

18e week

02 Juli 2007

17e week

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 22394

Voorgaande reizen:

01 Maart 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: